7 april 2014

Crossfit hemma

Ibland öser regnet ner, man fryser, man vill varken gå ner till gymmet eller ut och springa. Då är det perfekt med lite crossfit hemma. Detta är också superbra pass att ta med på semestern!

Värm upp lite innan, gör lite benböj, hopp, veva med armarna så du blir varm. Det är sex övningar som man använder sig av men jag presenterar 4 olika pass. Passen och bilderna hittade jag på Womens health magazine' hemsida. Jag postar även bilder så kan man se övningarna. Efter passet brukar jag alltid lägga till någon extra övning efteråt som jag fokuserar lite extra på i livets stund tex rumpövningar! eller extra mage :)


Övningar

1.Jump squad
1207-lean-toned-1.jpg

2.Butterfly situps


 3.Burpees


4.Triceps dips

 
5.Lunge hop
 
 
6.Armhävningar


Pass 1:
Kör 10 av varje i ordningen 1,2,3,4,5,6 utan att vila mellan varje, så många varv du hinner på 15 min.

Pass 2:
Kör 60 reps av första, 50 av andra, 40 av tredje osv, tills du kommer ner till 10 av sista, i övningsordningen 2,1,6,5,4,3.

Pass 3:
Kör 12 reps av varje fem varv och skriv ner tiden, försök att slå tiden nästa gång i övningsordning 3, 4, 5, 2, 6, 1

Pass 4:
Kör så många reps du kan på 1 minut av varje övning. Börja på nästa minut och övning direkt. Räkna alla reps du gör tillsammans ex. Om du börjar med lunge hop och kommer till 21 fortsätt då att räkna armhävningar på 22,23,24 osv.
När du har gjort alla övningar 1 min (alltså =6 min) vila 1 min sen kör du allt igen två gånger (alltså sammanlagt 3set) försök att slå antal reps varje ny omgång! Övningsordning 5,6,2,3,1,4

Om du tycker att det är svårt att komma ihåg vilken ordning alla övningar ska vara skriv då ut bilderna som jag lägger upp så kan du lägga dem i rätt ordning vilket kanske underlättar!

Good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar