12 september 2012

Härligt på åsen
















När man är lite krasslig och inte kan träna men ändå har orken för att vara ute och gå lite kan man passa på att upptäcka naturen. Det är härligt att gå på stigar eller i skogen men oftast så vill jag inte bara gå utan ett mål. Antingen vill jag plocka svamp, bär eller liknande eller så vill jag gå vid något ställe där det är en otrolig natur. Kanske att naturen ändras ändrad efter vägen, kanske är man påväg mot en slående utsikt.

Häromdagen var jag med min coach och gick på en ås. Rakt uppför gick stigen med otroligt sluttande backar utmed sidorna. Hade man ramlat åt sidan hade man bara rullat och rullat. Men otroligt fint var det. Stället heter Axifäbodar utanför Mora och promenaden tog inte mer än 20 min. Lugnt stilla och alldeles tyst, naturen är verkligen där man kan finna kraften ibland. Tack den svenska allemansrätten för att du finns!!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar